11 feluri de a răspunde când cineva te rănește profund

Viața este plină de suișuri și coborâșuri neașteptate.

De obicei cei mai apropiați sunt cei care provoacă acea durere fizică sau emoțională care întoarce totul pe dos.

Vine un moment în viața majorității oamenilor când se trezesc trădați de cineva la care țin.

Indiferent dacă această trădare este o dată oprită sau continuă, durerea este reală. Sentimentele de furie, resentimente și trădare sunt copleșitoare.

Iată 11 moduri de a răspunde când cineva te rănește profund și cum să mergi mai departe.

1) Recunoașteți de unde a venit durerea

Înainte de a răspunde cuiva care ți-a cauzat durere, este important să descoperi de unde a venit durerea. Iată două lucruri pe care trebuie să le iei în considerare:

  • Nu toată rănirea este intenționată. Poate fi neintenționat sau chiar o simplă neînțelegere . Acest lucru nu schimbă modul în care te simți în legătură cu durerea, dar va schimba modul în care abordezi situația. Sapă adânc și ai încredere în instinctul tău. Poate fi ușor să te gândești la ce este mai rău despre cineva care ți-a provocat durere. În schimb, încercați să priviți în mod obiectiv situația pentru a vă gândi dacă au vrut sau nu să vă provoace durere.
  • Concentrează-te pe prezent. Când cineva te rănește profund, poate dezgropa și durerile din trecut. Această nouă durere poate declanșa durere din trecut și poate provoca o inundație de sentimente care poate fi adesea copleșitoare. Aduceți-l înapoi în prezent. Concentrează-te pe durerea actuală și lucrează pentru a trece peste asta. Este vorba despre abordarea dealului, nu a muntelui. Muntele poate fi ciobit la timp.

Ajută să lași un spațiu între tine și persoana care te-a rănit pentru a-ți permite să procesezi toate aceste emoții .

Ar putea dura o săptămână pentru a fi în spațiul de cap potrivit pentru a avea conversația sau s-ar putea să vă ia o lună. Este în regulă. A fi gata este cheia.

Odată ce ai mintea limpede și poți să te uiți la situația ta în mod obiectiv, ești gata să deschizi acea conversație cu persoana care te-a rănit.

Emoțiile tale au șansa să se calmeze, așa că poți fi calm și pregătit atunci când vine vorba de a răspunde.

2) Gândește-te la ceea ce vrei să spui

Nu există o modalitate ușoară de a răspunde cuiva care te-a rănit profund. Dar vă ajută să planificați cu atenție ceea ce doriți să spuneți.

Nu te apropia de ei din senin. Vei sfârși prin a vărsa cuvinte, vei pierde ideea și vei regreta direcția pe care o ia conversația.

Gândește-te cum vrei să meargă conversația. A începe simplu poate fi adesea cel mai bun mod de a aborda conversația: „De ce m-ai rănit?”.

Dacă conversația se îndreaptă într-o direcție de rănire și acuzații , este de ajutor să aveți declarații pregătite pentru a ajuta la difuzarea ei: „Pur și simplu ți-am spus adevărul. Tocmai am afirmat un fapt. M-a durut când ai făcut-o (inserează hurt). Nu pot schimba adevărul”.

Această primă conversație este modalitatea perfectă de a scoate durerea pe masă. Este important să-ți exprimi sentimentele (fără a ataca cealaltă persoană).

Nu vă așteptați ca totul să fie vindecat din această conversație.

O rană profundă necesită timp pentru a se vindeca .

3) Obțineți sfaturi specifice situației dvs

În timp ce acest articol explorează principalele modalități de a răspunde când cineva te rănește profund, poate fi util să vorbești cu un antrenor de relații despre situația ta.

Cu un coach de relații profesionale, poți obține sfaturi specifice vieții tale și experiențelor tale…

4) Evitați să faceți acuzații

În loc să discutați despre ei și despre ceea ce au făcut cu dvs., întoarceți-o la afirmațiile „eu”.

Dacă deschideți imediat cu acuzații, persoana va sări în defensivă și conversația se va transforma într-o ceartă.

Unul cu care nu vrei să ai de-a face.

În schimb, vorbește despre sentimentele tale: „Întotdeauna țipi” se poate întoarce la „Mă simt rănit când ridici vocea cu mine”.

Desigur, este încă probabil să fii lovit de furie și critică la cuvintele tale. Nu da înapoi. Folosește pur și simplu rândul „Îmi pare rău că simți așa” și continuă să continui cu ceea ce simți.

Cel mai important, renunțați la nevoia de a avea dreptate. Când vine vorba de emoții, adesea nu există un bine și un rău. E o chestiune de opinie.

Îndepărtând defensivitatea și ostilitatea, aveți o șansă mai mare de a ajunge la o înțelegere reciprocă și de a putea vindeca o parte din acea durere.

5) Lasă trecutul în trecut

Când vine vorba de a discuta despre o durere prezentă, poate fi prea tentant să scoți în discuție trecutul.

Este uimitor cât de mult un incident actual are puterea de a aduce în discuție toate acele nemulțumiri din trecut și de a face acea durere pe care o simți și mai insuportabilă.

Problema este că acest lucru nu este de ajutor. De fapt, se dovedește doar că întărește acele sentimente negative pe care le ai față de acea persoană.

Când sunteți gata să răspundeți la durerea pe care au provocat-o, concentrați-vă asupra situației actuale. Treceți peste acele emoții și lăsați trecutul în trecut.

În acest fel, relația ta are șansa de a trece peste asta și de a merge mai departe .

Când trecutul intră în el, lucrurile devin dezordonate și acea relație s-ar putea să nu-și revină. Desigur, dacă această persoană te tot rănește în același mod, ar putea fi timpul să te gândești dacă această relație chiar merită. Fie că obții ceea ce ai nevoie din ea.

6) Recunoașteți orice rol pe care l-ați jucat

Nu vă simțiți niciodată vinovat să vă asumați vina pentru ceea ce s-a întâmplat.

Adesea, oamenii care te-au rănit vor încerca să întoarcă jocul pentru a-ți arăta că a fost vina ta în primul rând:

  • Dacă nu ai fi făcut asta, atunci nu s-ar fi întâmplat…
  • Dacă nu ai fi spus aceste cuvinte, atunci nu aș fi…
  • Dacă tocmai ai pleca, atunci nu am fi aici…

Este o tactică comună pe care oamenii o folosesc pentru a înlătura vina și pentru a te folosi ca țap ispășitor.

Înainte de a-i aborda, gândiți-vă dacă ați jucat sau nu vreun rol în ceea ce s-a întâmplat. Poate fi ceva la fel de simplu ca să înțelegi greșit ceea ce au spus.

Nu uitați, acest lucru nu justifică acțiunile lor, ci pur și simplu le ajută să le explice puțin mai bine. Încă nu ești de vină.

Acum este șansa ta de a fi persoana mai mare .

Aduceți în discuție orice greșeală sau neglijență prezentă care a dus la rănire și recunoașteți și cereți scuze pentru rolul pe care l-ați jucat. Dar clarificați că nu vă asumați vina.

Propriile greșeli sau acțiuni nu dau celeilalte persoane posibilitatea de a-și asuma responsabilitatea pentru propriile acțiuni.

Dacă aduc în discuție ceva ce ați făcut în trecut , atunci aduceți-l înapoi în prezent. Încearcă aceste cuvinte: „Îmi pare rău că te-am rănit în trecut, chiar acum vreau să mă concentrez pe situația prezentă și putem aranja o altă șansă de a discuta despre această rănire a ta din trecut”.

7) Nu reacționați

Acest lucru poate necesita mult autocontrol.

Cel mai bun mod de a te opri să reacționezi și să spui ceva în acest moment este să faci o pauză înainte de a răspunde în conversație.

Respiră adânc, lasă cuvintele lor să te cuprindă și gândește-te la un răspuns adecvat care să nu aprindă și mai mult situația.

Doar să faci o pauză și să inspiri poate adăuga perspectiva necesară pentru a te ajuta. În plus, te pune în controlul situației, mai degrabă decât să-ți lași emoțiile să preia controlul și să conducă spectacolul.

Aceasta este o abilitate și poate dura timp pentru a învăța, dar vă va ajuta să rămâneți calm și calm atunci când răspundeți cuiva care v-a rănit profund – și vă va ajuta să vă asigurați că obțineți rezultatul pe care îl căutați.

8) Alegeți compasiunea

Deși nu este întotdeauna cazul, de cele mai multe ori cei care îi rănesc pe alții o fac pentru că se rănesc ei înșiși. Au propria lor durere. Doar pentru că nu o poți vedea, nu înseamnă că nu există.

Desigur, asta nu înseamnă că trebuie să -i dai drumul pentru comportamentul lor. Este important să recunoască durerea pe care ți-au provocat-o.

De aceea, ajută să intri în conversație dintr-o poziție de compasiune, mai degrabă decât să fii pregătit pentru o ceartă.

Dacă sperați să salvați relația cu persoana care v-a rănit, atunci iată câteva puncte grozave de conversație de adăugat:

  • „Îmi pasă de tine.”
  • „Te respect.”
  • „Vreau să ne repar relația.”
  • „Vreau să trec peste asta.”
  • „Vreau să mă înțeleg mai bine.”
  • „Vreau să fiu deschis cu tine.”

Este vorba despre deschiderea liniilor de comunicare între voi doi, mai degrabă decât să le închideți.

Pune-te în pielea lor și încearcă și înțelegi de unde vin. Dacă cauți o ceartă, atunci se vor închide și vor riposta sau îți vor spune că nu le pasă. Dacă ești plin de compasiune, îi încurajează și pe ei să se deschidă, astfel încât să poți rezolva durerea care există între voi doi.

9) Ascultă-l pe celalalt

Când începi o conversație cu cineva pentru a răspunde la durerea profundă pe care o simți, este important să fii dispus să-l asculți .

Sigur, nu o să-ți placă întotdeauna ceea ce au de spus, dar conversațiile sunt o stradă cu două sensuri.

Dacă intenționați să vă îndepărtați gândurile și sentimentele de pe piept, atunci trebuie să fiți dispus să le ascultați pe ale lor.

Oferă-le șansa de a împărtăși lucruri din perspectiva lor. S-ar putea să vă ofere o perspectivă complet nouă asupra situației.

Deși poate fi tentant să răpească și să-i faci să plătească pentru felul în care te-au tratat, este mult mai bine să-i lași să-și împărtășească partea.

Odată ce au, veți avea o altă șansă să răspundeți.

Amintiți-vă, respirații adânci.

10) Iartă

Acesta trebuie să fie cel mai greu pas dintre toți.

Iertarea .

Când cineva te rănește atât de profund, poate fi dificil să-i dai drumul și să mergi mai departe.

Să-i iert pentru faptele lor.

Dacă nu ești pregătit să ierți, atunci nu merită să începi încă conversația cu ei.

Acordă-ți mai mult timp să te vindeci și să te remediezi.

A ierta pe cineva pentru comportamentul său înseamnă a-i oferi permisiunea de a merge mai departe. Nu înseamnă că le acceptați comportamentul – dar nu le veți mai ține împotriva lor. Ranchiuna a dispărut.

Dețineți puterea de a vă transforma complet relația cu această persoană.

11) Stabilește-ți limitele personale

A ierta pe cineva nu înseamnă a reveni la cum erau lucrurile înainte.

Este important să luați măsuri pentru a vă asigura că nu vă mai regăsiți în aceeași poziție. Pentru a evita durerea pe care ai simțit-o.

Acest lucru poate fi realizat prin stabilirea propriilor limite personale.

Decideți cu ce vă simțiți confortabil, reveniți într-o relație cu această persoană și de ce aveți nevoie de la ea.

Amintiți-vă că aveți dreptul de a decide exact care sunt limitele tale personale – iar cei din jur trebuie să le respecte .

Treci mai departe după ce cineva te rănește profund

Iertarea poate fi grea .

În timp ce scopul tău este să repari relația pentru a putea merge mai departe, a renunța la trecut este adesea mult mai greu decât să faci.

Acum că ai răspuns persoanei care te-a rănit, este timpul să mergi mai departe cu viața ta.

Iată câteva sfaturi care să te ajute.

Nu mai repetați trecutul

Redacând trecutul în mintea ta servește doar scopului de a repeta acele sentimente negative și de a le lăsa să plutească în capul tău în fiecare zi. Îți este foarte greu să treci peste el.

Acesta nu este un mod grozav de a trăi.

Nu contează câte moduri diferite privești situația, nu va schimba ceea ce s-a întâmplat. În loc să-l lași să-ți controleze viața, dă-ți drumul și oferă-ți șansa de a-ți găsi din nou fericirea.

Lasă jocul victimei

Poate fi prea ușor să te plasezi în rolul victimei și să păstrezi vina pentru ceea ce a făcut această altă persoană.

Să te simți rău pentru tine te va reține.

Este greu să găsești adevărata fericire atunci când ești prea ocupat să joci victima și îți pare rău pentru tine. Te vei trezi blocat într-un ciclu de rănire și durere și incapabil să-l lași în urmă.

De asemenea, te vei trezi că intri în noi relații plasându-te ca victimă de la început, deoarece aceasta este o mentalitate în care te poți trezi blocat.

Este timpul să nu mai fii victima și să reiei controlul asupra vieții tale.

Lasă durerea

Acest lucru este adesea mai ușor de spus decât de făcut. Renunțarea la durere nu este ușor.

Adevărul este că, dacă lași durerea să te consume, ea devine încet parte din identitatea ta, făcându-l mult mai greu de scuturat.

Începi să găsești mângâiere în tot ceea ce vine cu durerea: autocompătimirea, înțelegerea, compasiunea celorlalți.

Este timpul să realizezi că este mult mai multă fericire pentru tine care așteaptă după colț, pur și simplu renunțând la această durere.

Lasă această poveste în trecutul tău și creează-ți un viitor fericit. Unul în care nu ești definit de ceva ce ți s-a întâmplat.

Găsește din nou bucuria

A fi capabil să renunți la durere este o șansă de a-ți regăsi bucuria în viața ta.

Gândește-te la elementele care te făceau fericit:

  • Mergi la filme
  • Petrecand timpul cu prietenii
  • Mănâncă la restaurante
  • Facand un sport

Dacă nu te poți gândi la nimic, atunci acum ai șansa ta să -ți apuci un nou hobby . Găsește ceva care te entuziasmează. Există atât de multe opțiuni în aceste zile, de la cusut și sport, la scrapbooking și multe altele. Poate că trebuie să încercați câteva hobby-uri diferite înainte de a găsi unul care să vă vorbească cu adevărat.

Găsirea bucuriei din nou vă oferă ceva de așteptat în fiecare zi.

Cu cât găsești mai multă bucurie, cu atât te vei trezi mai puțin gândindu-te la trecut și tăvălindu-te în durere.

Este modalitatea perfectă de a merge mai departe.

Găsiți alții pentru a împărtăși această bucurie

În cele din urmă, odată ce ai găsit din nou acea bucurie , poți găsi pe alții care să o împărtășească cu tine.

Ar putea însemna să-i lași în urmă pe cei din viața ta care au cauzat prea multă durere și să găsești oameni noi cu care să poți dezvolta relații pline de compasiune și înțelegere.

Împărtășiți o masă, mergeți la o băutură. Sau du-te să vezi un film și desprind-o de acea tristețe care te-a reținut.

S-ar putea să te surprindă să descoperi că există oameni care nu caută să-ți rănească sentimentele. În schimb, vor să scoată la iveală tot ce este mai bun din tine și să împărtășească acea bucurie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *